Samsung zal in 2012 in de communicatie en reclame over haar televisies niet langer de aandacht leggen op 3D-functionaliteiten, maar gaat het bedrijf meer aandacht geven aan zogenaamde Smart TV’s die verbonden zijn aan het internet en kunnen worden bedient met spraak en gebaren.

Volgens Samsung Nederland maakt het gemak en de mogelijkheden die internet op de Smart TV bieden tegenwoordig het verschil bij de aankoop van een televisie. Besturing van de tv via stem en gebaren is volgens het bedrijf dan ook zeer aantrekkelijk.

Dat de focus niet meer op de 3D-functionaliteit ligt betekent niet dat deze techniek van het toneel zal verdwijnen, het zal zelfs nog meer dan in 2011 één van de features zijn op veel nieuwe televisies. 3D is echter geen argument meer voor de aankoop van een tv, aldus Tristan van Overbroek, marketingmanager consumentenelektronica van Samsung Benelux, zo vertelt hij aan het Belgische Knack.

Tijdens de CES heeft Samsung de eerste Smart TV’s met spraak- en gebarenbediening aangekondigd. Concurrent LG heeft laten weten dat één op de vijf verkochte televisies dit jaar een 3D-model zal zijn. Waar LG echter 3D-televises op basis van passieve technologie ontwikkelt, komt Samsung met 3D-televisies waar een actieve bril voor nodig is.