Maandelijkse ‘patchdag’ nu ook door Oracle

Maandelijkse ‘patchdag’ nu ook door OracleOracle heeft er nu ook voor gekozen om probleemoplossingen niet meer met ad hoc beschikbaar te stellen. Dit had Microsoft al sinds vorig jaar oktober gedaan. Voortaan kunnen Oracle software gebruikers één keer per maand bij Oracle terecht voor de benodigde bugfixes. Oracle heeft vastgelegd dat op elke tweede dinsdag van de maand bugfixes, patches en updates gedownload kunnen worden bij Oracle.

Dit plan is in het voordeel van Oracle haar gebruikers volgens Oracle. Slechts één keer per maand hoeven ze de moeiten te doen om alle beschikbare patches en updates in een keer te downloaden. Volgens Oracle hebben de gebruikers zelf geen eensgezinde meningen over de plannen. Voor veel gebruikers is de tijd tussen het ontdekken van een probleem en het aangeboden krijgen van updates veel te lang. Als er een probleem gevonden is en dan eventueel nog weken te moeten wachten daar hebben veel gebruikers geen zin in.

Maandelijkse ‘patchdag’ nu ook door Oracle

Een maandelijkse ‘patchdag’ kan ervoor zorgen dat gebruikers het downloaden van patches, bugfixes en updates niet zullen uitstellen maar vervolgens het instaleren ervan vergeten, dit denken andere gebruikers van Oracle. Aldus Oracle in navolging van concurrent Microsoft.

Bron:BreekPunt