Telecombedrijf ziet zichzelf niet meer als prijsvechter op de telefoniemarkt, maar is naar eigen zeggen volwassen geworden nu één op de vier huishoudens klant is bij Tele2 en het bedrijf inmiddels veel meer diensten biedt dan alleen telefonie. Om die verandering in koers en positie te benadrukken heeft Tele2 een nieuwe huisstijl laten maken.

Belangrijkste onderdeel van de nieuwe huisstijl is het vernieuwde logo, dat nog wel hetzelfde lettertype heeft. De tekst is echter in perspectief gezet, van links naar rechts wordt het logo steeds groter. Volgens Günther Vogelpoel, directeur consumentenmarkt van Tele2 reflecteert het logo de dynamiek, frisheid en groei van het bedrijf en het feit dat Tele2 zich wil blijven onderscheiden als uitdager van de gevestigde orde.
"De nieuwe huisstijl benadrukt de kwaliteit van onze producten, onze ambities en de nieuwe koers op de Nederlandse markt. Tele2 toont met deze nieuwe identiteit aan dat zij een uniek, dynamisch en persoonlijk merk is met de beste prijskwaliteit verhouding", aldus Vogelpoel.

Behalve de nieuwe huisstijl heeft de televisiedienst van Tele2 ook een nieuwe naam gekregen, te weten Tele2 Vision. Deze dienst biedt meer dan 70 TV- en radiozenders (inclusief regionale zenders), Video on Demand, Live Eredivisie en Programma Gemist waarbij de klant de beste programma’s van de publieke omroep en Tien (Talpa) later kan bekijken. Volgens Tele2 is Vision een volwaardige vervanger voor de kabel, maar mensen die meerdere televisies thuis hebben, moeten voor elke tv een aparte decoder kopen.

Tele2 zal de dienst vanaf vandaag op radio en televisie gaan promoten. Het bedrijf laat verder weten dat het Vision voortdurend verder zal ontwikkelen, zo wil het bedrijf in de toekomst online gaming via de televisie en interactieve thema kanalen samen met grote adverteerders gaan opzetten voor Tele2 Vision.