1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

De Consumentenbond heeft afspraken gemaakt met Ziggo en Telfort. Beide bedrijven liggen erg onder vuur door de Consumentenbond, omdat ze een slechte klachtenafhandeling hebben. Er zijn nu afspraken gemaakt om te zorgen dat klachten sneller en adequater opgepakt worden.

De Consumentenbond krijgt over beide internetproviders klachten dat de verbinding wisselvallig is. De verbinding is eveneens instabiel, wat strookt met wat de Consumentenbond heeft uitgevonden. 29 Procent van de klachten gaat over Telfort en ongeveer 40 procent van de klachten gaat over Ziggo.

De volgende afspraken zijn gemaakt, om de problemen op te lossen: de bedrijven hebben afgesproken met de Consumentenbond om de problemen zo snel mogelijk op te lossen. Deze moeten echter wel eerst aangedragen worden door de Consumentenbond. Men kan deelnemen aan de actie die de Consumentenbond in touw heeft gezet door hun klachten door te sturen tussen 27 maart en 17 mei 2009. Men moet proberen om eerst zelf met Ziggo of Telfort de problemen op te lossen.

De Consumentenbond geeft aan dat de gesprekken goed verlopen zijn. Uiteraard wordt er nog wel toezicht gehouden of de bedrijven zich aan hun afspraak houden.