De Consumentenbond heeft vandaag bekendgemaakt dat de fusie van UPC en Ziggo alles behalve vlekkeloos verloopt. De Bond heeft een enquete gehouden onder 3000 Ziggo-klanten en maar liefst een kwart van de klanten heeft problemen. Het gaat voornamelijk om storingen aan de televisie, blokken en strepen door het beeld of ontbrekende informatie in de televisiegids.

UPC en Ziggo zijn op dit moment druk bezig om de bedrijven te laten samensmelten tot Ziggo. Daarbij worden er organisatorisch veranderingen doorgevoerd maar ook technisch. Vooral de technische veranderingen zijn niet altijd in het voordeel van de klanten. Zo worden alle Ziggo-klanten overgezet op het televisienetwerk van UPC, maar zo’n 25 procent van de Ziggo-klanten heeft sindsdien problemen met zijn televisiesignaal.

VOlgens de Consumentenbond heeft 57 procent last van blokken en strepen door het beeld, bij 20 procent valt het beeld compleet weg en andere abonnees kampen met slechte ontvangst of een televisiegids waar de nodige informatie in ontbreekt.

Van de mensen die problemen ondervinden met hun televisiesignaal heeft 40 procent contact opgenomen met de helpdesk van Ziggo. Ook daarover zijn de Ziggo-klanten niet tevreden want de klantenservice geeft de bekabeling binnenshuis de schuld en stelt voor dat de klant zelf zijn kabels en splitters vervangt. De Consumentenbond raadt Ziggo-klanten aan om bij de helpdesk te blijven aandringen op nieuwe kabels of een servicemonteur.

Ziggo heeft in een reactie laten weten dat storingen in het beeld vrijwel altijd aan de bekabeling in huis ligt. Ziggo laat weten de klanten te helpen met de problemen die zijn ontstaan. Het bedrijf geeft echter geen verklaring waarom de klanten na de overstap op het UPC-netwerk last hebben van storingen die er voorheen niet waren.