1 min

Tags in dit artikel

, ,

Uit cijfers van Ziggo blijkt dat het goed gaat met het kabelbedrijf. Ten opzichte van vorig jaar zag het bedrijf zowel de winst als de omzet stijgen.

Ziggo is ontstaan uit een fusie van Casema, @Home en Multikabel. In totaal zijn er 6,6 miljoen abonnementen afgesloten, dit is 6,5 procent meer ten opzichte van vorig jaar. Dit heeft voor zowel meer winst als voor meer omzet gezorgd.

Er moet echter nog wel rekening gehouden worden met de kosten die de fusie met zich mee heeft gebracht. Als men die kosten namelijk van de bovenstaande winst aftrekt komt Ziggo in de rode cijfers. Het nettoverlies in 2007 bedroeg namelijk 264,8 miljoen euro. In 2008 was het nettoverlies 353,2 miljoen euro.

Het kabelbedrijf zag de winst fors stijgen. Waar het in 2007 nog 36,1 miljoen euro winst maakte, steeg dit in 2008 naar maar liefst 130,7 miljoen euro. Ook de omzet steeg fors, namelijk met 13 procent naar 1,239 miljard euro. De verwachting is dat het bedrijf deze stijgende lijn blijft doorzetten in 2009. Dit moet vooral komen door de komst van interactieve televisie.