Ziggo zag het afgelopen kwartaal vrijwel alle producten groeien, behalve het aantal televisie-abonnementen. Ook de omzet steeg met 3,4 procent tot 405,1 miljoen euro. Toch draaide het bedrijf onder de streep een verlies van 29,5 miljoen euro, wat voornamelijk komt door afschrijvingen die het bedrijf moet doen.

Ziggo zag het afgelopen kwartaal het aantal internetklanten toenemen met 25.000 tot 1,97 miljoen, ook het aantal Alles-in-1-klanten nam toe met 5300 tot 1,56 miljoen. De omzet uit vaste telefonie nam toe met 5,7 procent, mede door een recente prijsverhoging.

Het aantal televisieklanten neemt echter nog steeds af, het afgelopen kwartaal met 34.000. Het bedrijf heeft nu nog 359.000 klanten met enkel een televisie-abonnement. Ook de nieuwe virtuele telecomprovider Ziggo Mobiel deed goede zaken en noteerde een stijging van 21.000 sim-only klanten, waarmee de teller nu op 84.000 staat.

Als je alles bij elkaar optelt, gaat het redelijk goed met de internetprovider. Toch moet het bedrijf enkele fikse afschrijvingen doen waardoor het bedrijf over het afgelopen kwartaal een verlies moet noteren. Dit heeft echter geen effect op de verwachtingen die het bedrijf voor 2014 heeft uitgesproken.

Ziggo zal later dit jaar, waarschijnlijk in het laatste kwartaal, een flinke verandering ondergaan. Dan wordt het bedrijf overgenomen door het moederbedrijf van UPC. Vervolgens zal de naam UPC in Nederland verdwijnen en zal Ziggo een bijna landelijk opererende provider worden, op enkele kleine gebieden en de provincie Zeeland na. Het enige wat deze overname momenteel nog tegenhoudt is goedkeuring vanuit de EU.