1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) stelt dat Groupon de horeca kapot maakt met de aanbiedingen waarin bijvoorbeeld een volledig vijf-gangen menu wordt verkocht met kortingen van 70 procent.

KHN raadt dan ook alle restaurants en andere horecabedrijven aan om direct te stoppen met samenwerkingen met dit soort bedrijven. Veel horecabedrijven zouden door de aanbiedingen van bijvoorbeeld Groupon in grote financiële problemen komen of zelfs failliet gaan. Dit is overigens niet heel raar wanneer er een diner tegen bijvoorbeeld 70 procent korting wordt aangeboden.

Hajé de Jager, sectorvoorzitter restaurants bij de Koninklijke Horeca Nederland, stelt dat de deelnemende bedrijven grote risico’s nemen en winstmarges nul zullen zijn. Volgens de Jager is het dan ook een kwalijke ontwikkeling. Toch kan een relatie met een dergelijk bedrijf als Groupon er ook voor zorgen dat er nieuwe klanten worden aangetrokken die ook terug zullen keren wanneer er geen actie is. In dit geval kan het kwartje dus twee kanten opvallen. Het horecabedrijf moet echter zelf tijdig stoppen met het doen van dit soort aanbiedingen.