2min

Een kwart van de marktwaarde van je bedrijf verliezen in één dag. Een vlaag aan nieuwe websites lanceren en eigenlijk geen goede toekomst kunnen zien. Tim Armstrong, CEO van AOL heeft ’t er maar zwaar mee.

Afgelopen dinsdag verloor AOL een kwart van haar marktwaarde op de beurs. Ook zou het bedrijf de komende periode minder inkomsten generen en groeit de onzekerheid of er een succesvolle ommezwaai gaat komen. Aandelen AOL zakten naar het laagste niveau sinds het bedrijf afgestoten werd van Time Warner in 2009. De beurswaarde van bedrijf sloot aan het einde van de handelsdag op 11,10 dollar, daar waar het eerder op de dag al op 10,37 dollar had gestaan.

Investeerders maken zich steeds meer zorgen over de ingeslagen strategie van het bedrijf. Het bedrijf heeft, onder leiding van de in 2009 toegetreden CEO Tim Armstrong, de Huffington Post overgenomen voor 315 miljoen dollar waarna het met een hele lading aan nieuwe websites kwam. Het doel was de advertentie-inkomsten verder te verhogen aangezien dat de grootste inkomstenbron is van het bedrijf.

Voor ’t eerst sinds 2008 heeft het bedrijf een kleine groei van 4,7 procent weten te realiseren op de advertentieverkopen. Het bedrijf liet weten dat de groei zwakker was dan verwacht door de economische malaise van de afgelopen periode. Armstrong voelt de hete adem van zijn investeerders in z’n nek maar ziet nog geen reden op op te stappen. De kapitein blijft voorlopig op zijn (zinkende) schip.