1 min

Tags in dit artikel

, ,

Ondanks de grote groei van dagelijkse aanbiedingen en gebruikers weet Groupon het nettobedrijfsresultaat niet in de groene cijfers te laten komen. Het afgelopen tweede kwartaal werd afgesloten met een verlies van maar liefst 100 miljoen dollar.

Uit dit verslag blijkt dat het nettoverlies verder is toegenomen. Daar waar het bedrijf vorig jaar rond deze tijd 35,9 miljoen dollar verlies leed is dit bedrag nu gestegen naar 100 miljoen dollar verlies. De voornaamste lasten zijn de personeelskosten die in korte tijd enorm zijn gestegen.


Het bedrijf had in 2009 slechts 37 werknemers, nu heeft Groupon inmiddels 9625 werknemers in dienst. Daarnaast is het bedrijf erg hard gegroeid naar 175 nieuwe online markten daar waar het er eerst 45 waren. Dit had overigens wel als gevolg dat de omzet steeg van 3,3 miljoen dollar in 2009 (tweede kwartaal) naar 878 miljoen in 2011. Ook de ingeschreven gebruikers steeg van slechts een 150.000 in 2009 naar dik 115,7 miljoen in 2011.

Critici zeggen dat Groupon gedoemd is om te mislukken en dat het onderdeel wordt van de ‘Internet 2.0 bubbel’. Daarnaast krijgt het bedrijf hevige concurrentie van Google die onlangs Google Offers gelanceerd heeft. Groupon zal de verliezen dus snel moeten gaan omzetten in winst om hun leidende positie vast te houden.