RTL Nederland en Vodafone hebben besloten om te stoppen met de virtuele telecomprovider Sizz. Vanaf 1 juni worden er geen nieuwe klanten meer aangenomen, voor bestaande klanten verandert vooralsnog niets. Vodafone neemt het aandeel van RTL in Sizz voor een onbekend bedrag over.

Sizz werd drie jaar geleden gelanceerd als dé telecomprovider voor vrouwen. Vodafone leverde het netwerk en de expertise die nodig is om een telecomprovider te lanceren, RTL Nederland leverde het platform om klanten binnen te halen via reclames. Daarnaast werd videocontent exclusief aangeboden aan Sizz-klanten. Na drie jaar komt er een einde aan de samenwerking.

Nicolas Eglau, directeur van RTL Ventures, laat in een verklaring weten: "We hebben altijd heel prettig samengewerkt met Vodafone en samen veel nieuwe inzichten opgedaan. Maar bij elke venture houden we de optie open om, als het moment zich aandient, de activiteit te verkopen. Voor Sizz lijkt het juiste moment voor een exit nu aangebroken." RTL zal alle advertentiecampagnes rond Sizz per direct staken.

Bart Hofker, directeur consumentenmarkt Vodafone, laat weten dat er vanaf 1 juni geen nieuwe klanten meer worden aangesloten bij Sizz. Bestaande klanten bij Sizz kunnen hun abonnement dan ook niet meer verlengen, zij zullen een aanbod krijgen om over te stappen naar Vodafone. De speciale RTL-content op het Sizz-platform blijft wel beschikbaar tot het einde van het abonnement.