2min

Tags in dit artikel

, , ,

RTL Nederland en Vodafone hebben vandaag bekend gemaakt dat de twee bedrijven gaan samenwerken, dit meldt Vodafone in een persbericht. In deze samenwerking is RTL Nederland onder andere verantwoordelijk voor het ontwikkelen van content en voor de promotie, Vodafone neemt in de samenwerking de productpropositie en de distributie voor zijn rekening.

Het eerste product dat binnen de samenwerking is ontwikkeld, is gericht op vrouwen en wordt volgende maand in februari 2011 gelanceerd. Het product wordt volgens Vodafone gelanceerd op de Nederlandse mobiele telefoniemarkt. Volgens Emerce richten de twee bedrijven vooral op de vrouwen van tussen de 20 en 40 jaar die intensief mobiel internetten met diensten als Facebook en Hyves.

Bart Habets, CEO van RTL Nederland laat in een persbericht weten: "RTL groeit hard als allround mediabedrijf en we zoeken steeds naar nieuwe mogelijkheden om onze activiteiten succesvol uit te breiden. De mobiele telefoniemarkt is daar een uitstekend voorbeeld van", aldus Habets. "Wij zijn heel blij dat een partner van het kaliber Vodafone met ons de uitdaging aangaat om een nieuw mobiel telefoniemerk in de markt te zetten. Door onze kennis en expertise te bundelen met Vodafone claimt ons bedrijf nu ook zijn plek op de Nederlandse mobiele telefoniemarkt."

Ook CEO Vodafone Nederland, Jens Schulte-Bockum meldt dat het bedrijf erg blij is met de samenwerking met RTL Nederland. "RTL weet als geen ander hoe je beeld en geluid via verschillende media als radio, TV en internet zo gericht mogelijk kunt aanbieden aan je doelgroep", stelt Bockum. "Met deze samenwerking zijn we in staat de content van RTL nog beter aan te bieden en kunnen we specifieke doelgroepen benaderen met gerichte proposities."