2min

Tags in dit artikel

, , ,

Het Botnet van de Storm Worm maakt opnieuw slachtoffers. Deze keer liggen de klanten van de Royal Bank of Schotland en de Barclays Bank onder vuur.

De klanten van beide banken zijn namelijk het doelwit geworden van een grootschalige phishing aanval, die vreemd genoeg een tekst gebruikt die al vier jaar oud is. Dat kan er op wijzen dat de phishers een gedateerde phishingkit gebruiken. Beveiligingsonderzoeker Trend Micro vermoedt dat een deel van het botnet verhuurd wordt aan phishers, iets waar vorig jaar al voor gewaarschuwd werd.

"Wij zijn er ons van bewust dat sommige klanten een bericht krijgen van een e-mailadres dat zich voordoet als dat van de Barclays Bank", aldus Barclays in een bericht aan haar gebruikers. "Barclays is op geen enkele manier betrokken bij deze scam en de website maakt geen deel uit van ons bedrijf. Barclays zal nooit mails zenden naar haar klanten waarbij het vraagt om loginggegevens of andere vertrouwelijke informatie."

Quote:

Dear Barclays IBank Customer!

As part of our continuing commitment to
protect your account and to reduce the instance
of fraud on our website, we are undertaking a
period review of our member accounts. You are
requested to visit our site by following the link
given below. This is required for us to continue
to offer you a safe and risk free environment to
send and receive money online, and maintain the
Barclays IBank Experience. In success you will be
redirected to the Barclays IBank home page. Thank you.