1 min

Tags in dit artikel

, , , ,

Vanmorgen was er sprake van een grote fout bij de website van de Rabobank. Sommige klanten die kregen na het inloggen bij Rabobank internetbankieren de gegevens van andermans rekening te zien. Toen de Rabobank de fout ontdekte werd alles meteen offline gehaald.

Aan Tweakers liet een Rabobank-klant weten: "Ik dacht aanvankelijk dat mijn rekening geplunderd was". Bij het inloggen kreeg de klant de rekening van een ander te zien, waarvan het saldo kennelijk een stuk lager was. De klant kende de eigenaar van de rekening ook niet. Er is dus geen sprake van een bepaalde relatie tussen de inloggegevens en de getoonde informatie.

De Rabobank heeft het probleem inmiddels ook bevestigd. De storing zou alleen tussen 7 en 8 uur vanmorgen hebben voorgedaan. Hoeveel mensen zijn ingelogd en de verkeerde gegevens hebben te zien kregen is bij de Rabobank niet bekend. Volgens de bank was het niet mogleijk om transacties te doen op andermans naam. De Rabobank heeft vanmorgen alles offline gehaald, de hele website (ook het niet internetbankier gedeelte), de mobiele apps en de telefonische bankierlijnen.

Volgens de Rabobank werkt de website inmiddels weer naar behoren. De Rabobank betreurt de fout, er is iets misgegaan bij onderhoudswerkzaamheden en de Rabobank gaat nu onderzoeken hoe dat heeft kunnen gebeuren.