2min

Tags in dit artikel

, , ,

Adobe breidt zijn portfolio uit naar social media marketing en koopt hiervoor de Britse startup ContentCal. Met de technologie kunnen klanten b2b marketingcampagnes opzetten via social media.

Financiële details van de overname van ContentCal zijn niet bekend, maar ingewijden stellen tegenover Bloomberg dat Adobe meer dan 88 miljoen euro (100 miljoen dollar) voor de social media marketing startup betaalt. Adobe wil met de overname de social mediamogelijkheden van zijn eigen tools verder uitbreiden. Het bedrijf kijkt steeds meer naar technologie die de mogelijkheden van zijn eigen software uitbreiden. In augustus nam het ook al het collaborative video editing softwarebedrijf Frame.io over.

Technologie ContentCal

ContentCal levert een content marketing platform waarmee bedrijven eenvoudig hun sociale marketingactiviteiten inplannen en uitvoeren. Het platform zorgt ervoor dat de verschillende contentprocessen met drag-and-drop op een enkele plaats terechtkomen en zijn aan te passen. Het moet de beheertijden van de content verminderen.

Het platform zorgt er ook voor dat klanten kunnen samenwerken aan het maken van content, deze kunen delen, inplannen en publiceren. Dit om meer tractie te krijgen op social media. Daarnaast beschikt het platform over functionaliteit die de content verder optimaliseert, zoals het tracken van de prestaties, het genereren van rapporten en inzicht in wat werkt op verschillende kanalen.

Overige tooling

Verder beschikt het platform over tooling waarmee klanten productief kunnen blijven, nieuwe contentideeën kunnen ontdekken, goedkeuringen stroomlijnen en posts klaarzetten voor publicatie. De gecreëerde content en social media posts kunnen vanuit het platform direct naar de belangrijkste social mediakanalen worden verspreid, zoals Twitter, Facebook, Instagram en LinkedIn.

Tip: Adobe koopt videospecialist Frame.io voor ruim 1 miljard euro