Nog meer nieuwe dingen?

Activiteiten in de seizoenen

Doordat er nu seizoenen zijn, zijn er veel activiteiten bijgekomen die een Sim kan doen, zo kunnen ze in de winter een sneeuwballengevecht houden of sneeuwengeltjes maken. In de lente zul je rondvliegende vlinders en vogels niet kunnen mislopen. De romantiek staat in dit seizoen bovenaan en je Sims kunnen lekker in plassen springen. De zomer staat bekend om zijn veelvuldige activiteiten. Een paar die je kunt doen zijn vuurvliegjes vangen, of lekker met de buren gaan barbecuen. En als laatst hebben we de herfst nog, in dit seizoen kunnen je Sims in de bladeren springen of zelfs punten verdienen door de neervallende bladeren bijeen te vegen.

Tuinieren

Ook in de bouwmodus is er een nieuwe optie bijgekomen, namelijk het tuinieren. Zoals je waarschijnlijk nu wel denkt kunnen je Sims een soort van moestuintje maken of zelfs een plantenkast en deze te verzorgen door ze te bemesten of te beplanten. Doe je dat niet dan zul je de gevolgen ervan merken, want dan zullen je planten doodgaan aan uitdroging of ongedierte. Als je de planten dusdanig goed verzorgt hebt en er flinke gewassen zijn gegroeid is het mogelijk om deze binnen te halen en er zo verschillende mixjes van maken.

Nog meer nieuwe dingen

In deze uitbreiding vinden we behalve de seizoenen ook veel andere nieuwe dingen. Nu kunnen je Sims vissen, zodra ze er één hebben gevangen kunnen ze hem ophangen aan de muur, in de koelkast leggen en opeten of zelfs verkopen. Ook zijn er weer zes nieuwe carrières bij gekomen, namelijk Gamer, Rechten studeren, Journalist, Muzikant, Avonturier en Onderwijzer. Maar daar blijft het niet bij, er zijn ook nieuwe voorwerpen bijgekomen en nieuwe bouwmethodes. Een paar die ik tegen gekomen ben zijn een glijbaan voor bij het zwembad, een chocolademelkmachine. Ook bij het bouwen zijn er nieuwe onderdelen, nu is het mogelijk om een zwembad met ronde randen te maken en diagonale muren. En het is ook mogelijk om een huis met ongelijke verdiepingen te maken.