Intel heeft aangekondigd dat het 10 miljoen dollar haalt uit de in februari opgerichte investering in America Technology Fund. Dit doen ze zodat ze TRA (True ROI Accountability for Media), een bedrijf dat media-planning, meet- en analytische software levert, kunnen ondersteunen.

TRA’s aanbod bestaat uit een web-based business intelligence platform genaamd Media TRAnalytics dat tv-gegevens van 1,5 miljoen huishoudens vergelijkt met in totaal 54 miljoen huishoudens, waardoor media- en reclamebedrijven "de juiste doelgroepen" voor specifieke goederen en diensten kunnen identificeren.

"Media wordt gedreven door reclame en reclame in de 21e eeuw wordt gedreven door data", zegt Arvind Sodhani, president van Intel Capital en Intel Executive Vice President. "Door gebruik te maken van connectiviteit, analytici en database technologieën stemmen TRA’s oplossingen af met de doelstelling van Intel om nieuwe en innovatieve technologische oplossingen te ontdekken die het potentieel hebben om de traditionele verticale industrie-ecosystemen te herdefiniëren."

Volgens Mark Lieberman, TRA’s voorzitter en CEO, zal het geld van Intel Capital de groei van zijn bedrijf financieren door de ontwikkeling van verbeterde reclame oplossingen voor netwerken, adverteerders en bureaus mogelijk te maken.