1 min

Tags in dit artikel

,

MSN, AOL, Yahoo, en nog een groot aantal online adverteerders, hebben nieuwe standaarden voor webadvertenties afgesproken. De grootste verandering is dat de banners en flashfilmpjes groter wordne. Interactive Advertising Bureau, heeft de nieuwe maten vastgesteld. De grootste online adverteerders maken deel uit van Interactive Advertising Bureau. De nieuwe maten zijn vastgelegd in het "Universal Ad Package" en houden, naast de nieuwe grote advertentiemaat, ook drie nieuwe vormen van brede advertenties op webpagina’s in.

De universele maten moeten eenduidigheid aanbrengen in de banners. Ook moeten de afspraken, de verkoop van het aantal advertenties doen laten stijgen. In 2003 zal de verkoop van online advertenties wereldwijd licht stijgen, naar 6.7 miljard dollar, zo voorspelde eMarketer onlangs.

De groei word onder meer veroorzaakt, door het feit dat de banners steeds mooier en interactiever worden, door er beweging, video, en geluid in te stoppen. Zo kunnen advertenties bijvoorbeeld zo in beeld worden gebracht dat zij eerst de gehele webpagina bedekken alvorens te verdwijnen in een hoek. Deze soort van banners zorgen doorgaans voor grote ergenis onder bezoekers.