1 min

Tags in dit artikel

,

Softwarebedrijf Microsoft gaat de prijzen verlagen van enkele populaire Xbox-spelletjes. Een week eerder besloot Nintendo, een van de twee belangrijkste rivalen op de console-markt, de prijzen van de hardware en bepaalde games te verlagen om de verkoop aan te jagen. Volgens Microsoft worden binnen het Platinum Hits-programma meer dan een dozijn titels verkocht voor 19,99 dollar per stuk. Normaal gaan populaire titels voor de Xbox van de hand voor prijzen tussen de 39 en 49 dollar.

Onder meer Microsofts eigen succestitels Amped Freestyle Snowboarding en Project Gotham Racing zijn in prijs verlaagd. Maar ook de spellen Bond: Agent Under Fire en Activision van game-ontwikkelaar Electronic Arts zijn goedkoper geworden. Om in aanmerking te komen voor de status ‘Platinum Hit’ moeten de games tenminste negen maanden op de markt zijn. Bovendien moeten er 350.000 tot 500.000 van zijn verkocht. De grootste Xbox-hit, Halo, gaat overigens nog niet in de aanbieding. Het spel blijft 49 dollar kosten.

Microsofts belangrijkste tegenstrever aan het spelletjesfront, marktleider Sony, heeft voor z’n PlayStation 2 vorig jaar al een vergelijkbaar ‘greatest hits’-programma opgezet. Nintendo volgde zogezegd vorige week.