1 min

Tags in dit artikel

, ,

De markt voor breedbandabonnementen groeit jaarlijks 68 procent tot een bedrag van 18,9 miljard dollar in 2006, zo stelt Yankee Group. De omzet in DSL groeit het snelst, van 3,6 miljoen dollar in 2001 naar 16,2 miljoen dollar in 2006. In de vergelijkbare periode nemen de uitgaven aan kabelabonnementen toe van 1 miljoen naar 2,6 miljoen dollar. Het snelst groeit echter de omzet van zakelijke DSL-verbindingen. In 2006 zijn zakelijke gebruikers goed voor 22 procent van de DSL-abonnementen. Die genereren echter de helft van de 16, 2 miljoen dollar omzet in DSL.

Yankee Group gaat ervan uit dat in 2006 33,1 miljoen consumenten een breedbandverbinding (DSL en kabel) hebben, een penetratie van 31 procent. Marktonderzoeker Dataquest denkt dat in 2006 het totaal aantal breedbandabonnees uitkomt op 41 miljoen.