1 min

Tags in dit artikel

, ,

De pasgeboren dochter van prins Willem-Alexander en prinses Maxima is ongekend populair. Pleinen en straten zijn reeds naar haar vernoemd en de merchandising draait op volle toeren. Het prinsesje blijkt ook op het Internet erg populair te zijn. In de lijst van meest gezochte zoektermen in de grote zoekmachines staat de zoekterm ‘Catharina-Amalia’ met stip op 1.

Het Groningse zoekmachine marketing bureau Traffic4u onderzocht bij de grootste zoekmachines in Nederland de populariteit van prinses Catharina-Amalia. Bij alle zoekmachines staat de naam van de nieuwe prinses hoog in de lijst van meest gezochte termen. Tevens staan woorden gerelateerd aan de prinses zoals ‘Maxima’ en ‘baby’ hoog in deze lijsten.

Een ander feit waaruit Traffic4u de populariteit van de prinses op kon maken, is de toename van het aantal bezoeken aan de startpagina dochter maxima.pagina.nl. Het bezoek aan deze pagina is na de geboorte gestegen van 300 naar 25.000 bezoekers per dag.