min

Tags in dit artikel

,

NS heeft op internet een nieuw gezicht. Sinds vorige week is de nieuwe website in de lucht. Helemaal aangepast aan de nieuwe huisstijl en met een nieuwe indeling. De bezoeker vindt daardoor sneller informatie. Zo is er een heldere indeling gecreëerd voor reizen in Nederland, internationaal reisverkeer, zakelijke dienstverlening, corporate informatie en een on-line shop. Met ca. 70.000 bezoekers per dag behoort de NS-site tot de meest bezochte websites van Nederland.

De actuele reisinformatie is verder verbeterd. Bezoekers kunnen nu vanaf de homepage de actuele vertrektijden op het eigen station opzoeken en informatie lezen over aanpassingen van het treinverkeer (storingen, werkzaamheden, evenementen). Naast de ‘snelle’ treinplanner is er ook de Planner Plus voor deur-tot-deur reisadvies. De vernieuwde Internationale Treinplanner geeft advies op maat voor reizen naar het buitenland.

De mogelijkheden om on-line treinkaartjes te kopen zijn uitgebreid. In ‘Mijn NS’ kunnen klanten steeds meer via internet zaken doen met NS. Zo kunnen Jaarkaarthouders hier geld-terug-bij-vertraging aanvragen en persoonlijke gegevens wijzigen. Daarnaast kan geoefend worden met de touchscreen kaartautomaat of mooie skate-, wandel en fietstochten worden gedownload.

De pagina’s van de nieuwe website zijn overzichtelijker en er is veel aandacht besteed aan de toegankelijkheid van de site, ook voor mensen met een functiebeperking. De site is bovendien in alle gangbare browsers te bekijken. De nieuwe site is ontworpen door bureau Eden Design & Communication.