Bol.com verwacht dat internet binnen drie jaar het belangrijkste verkooppunt voor kleine elektronica wordt, vóór elektronicawarenhuizen en speciaalzaken. Voor huishoudens met internettoegang is het web al de belangrijkste informatiebron voor de aanschaf van gadgets. Zo raadpleegt 60 procent van kopers van een digitale camera eerst het internet voor het nemen van de koopbeslissing. Nu al koopt een vijfde van degenen die zich op internet oriënteren bij een internetwinkel. Dit blijkt uit een onderzoek dat TNS NIPO uitvoerde in opdracht van bol.com ter gelegenheid van de opening van de nieuwe afdeling met kleine consumentenelektronica.
Respondenten geven aan dat zij de angst voor fraude als groot nadeel beschouwen van de tot nu toe bestaande internetwinkels. Met de komst van kleine elektronica bij bol.com komt hierin verandering. Volgens het onderzoek, uitgevoerd onder 500 huishoudens met internettoegang, is de consument er klaar voor. Zes op de tien betrokken huishoudens zien een internetwinkel waar men vanuit de luie stoel producten met elkaar kan vergelijken en tegen scherpe prijzen kan kopen als optie voor de aanschaf van gadgets.