Bol.com is gisteren bij de uitreiking van de Thuiswinkel Awards tot beste webwinkel uitgeroepen.
Ook de sites van de Postbank, warenhuis Wehkamp en Landal Greenparks vielen in de prijzen. In totaal werden er bijna 850.000 stemmen uitgebracht door 227.753 consumenten.

Bol.com, de webwinkel voor onder andere boeken, CD’s en films, kreeg ruim 61.000 van de bijna 170.000 uitgebrachte stemmen. Daardoor werd de site winnaar in de categorie Multimedia, maar won het ook de Vakprijs voor de beste thuiswinkel 2006.
FBTO en Wehkamp streken respectievelijk het zilver en het brons op.

Dit laatste bedrijf had volgens de stemmers ook de beste website in de categorie Warenhuizen.
In totaal werden er in vijf categorieën prijzen uitgereikt en behalve Bol.com en Wehkamp, vielen ook Conrad (Speciaalzaken), Postbank (Financiële Diensten) en Landal GreenParks (Reizen en Vrije Tijd) in de prijzen.

Naast de prijzen voor beste websites in verschillende categorieën werden er ook nog twee speciale prijzen uitgereikt, namelijk één voor de beste starter, gewonnen door Direct Movie, en één voor de beste innovatie binnen de branche.
De jury kende de Branche-Innovatie Award toe aan het elektronische betaalsysteem iDeal.