De consument in Nederland heeft Bol.com gekozen als beste webwinkel in Nederland. Dit resultaat werd duidelijk door de verkiezing voor het vierde achtereenvolgende jaar, welke georganiseerd werd door Elsevier Retail en Q&A Research & Consultancy.

Naast de tradionele winkelketens, is het voor het eerst dit jaar dat er een aparte categorie webwinkels is toegevoegd waar mensen uit kunnen kiezen. In totaal hebben 400.000 consumenten gestemd op de webwinkel welke zij het beste vonden. De webwinkels werden door de consument beoordeeld op verschillende criteria, waaronder prijs/kwaliteit verhouding, kwaliteit van de service, klantvriendelijkheid van de website evenals de werknemers en eventuele aanbiedingen. Dit resulteerde in een uitkomst dat Ikea als beste traditionele winkelketen gekozen is en Bol.com als beste webwinkel.

"Het feit dat webwinkels nu ook meedoen in verkiezingen voor beste winkelketens geeft al aan dat internet winkelen voor de consument steeds belangrijker wordt. Wij zijn ongelofelijk trots dat onze klanten zo tevreden over ons zijn! Voor volgend jaar hoop ik dat we ook mee mogen doen in de categorie boek- entertainment- en elektronicawinkels. Uit het verkiezingsrapport blijkt namelijk dat we in al deze categorieën winnaar waren geweest", aldus Daniel Ropers. Omdat enkele beoordelingscriteria, denk hierbij aan de sfeer in de winkel en vriendelijkheid van personeel, kon Bol.com als webwinkel zijnde dit jaar noet niet meedingen in deze categorie. Omdat Bol.com een webwinkel is kunnen deze criteria natuurlijk niet beoordeeld worden.