1 min

Tags in dit artikel

, ,

Combat, het Amsterdamse reclamebureau die verantwoordelijk is voor de BIG campagne, Ban Illegale Games en software, heeft van jongerenmagazine Spunk de Blauwe Plank in ontvangst mogen nemen. De prijs is niet bepaald positief te noemen, het komt toe aan “meest tenenkrommende jongerencampagne”.

In de spotjes van Combat worden jongeren aangesproken op het illegaal kopiëren van games en software. Dat Combat de Blauwe Plank kreeg was vooral te wijtten aan het feit dat de Spunk-redacteuren zich mateloos ergerden aan de bangmakerij en misleiding in de spotjes. Ook over de inhuur van Peter R. De Vries was men niet te spreken bij Spunk.nl, zo spreken zij over een "ratelende Peter de Vries op van de autocue in een nieuwsbulletin".

Bij het vaststellen van de winnaar, of beter gezegd verliezer van deze prijs, is vooral gekeken naar de veronderstellingen over jongeren en de creatieve uitvoering. Op de effectiviteit wordt volgens Spunk niet gelet. “Als het voelt als een vader die ‘vet cool’ zegt, dan hebben we een nominatie.”, aldus Spunk.

‘Online detectives screenen het internet, offline detectives doorzoeken het pand. De boodschap is duidelijk: ban illegale games en software’, voor Spunk is de boodschap duidelijk: wij gaan lekker door met downloaden.

Paul Sikkema van Combat neemt de Blauwe Plank in ontvangst

De Blauwe Plank