SAP gaat het met de tool SAP Crowd Service voor bedrijven mogelijk maken hun klantenservice nog sneller te laten reageren door de inzet van externe specialisten. Op deze manier kunnen bedrijven nog beter in real time voldoen aan servicevragen.

Volgens de ERP-leverancier moeten bedrijven tegenwoordig nog sneller op de vragen van klanten antwoorden. Dit omdat klanten, met alle moderne voorzieningen voor klantencontact die tegenwoordig aanwezig zijn, verwachten in real time te worden geholpen. Voor bedrijven brengt dit een enorme druk met zich mee en vaak kunnen zij door een beperkte beschikbaarheid van technici in de buitendienst hieraan niet voldoen.

Ecosysteem voor experts en freelancers

SAP introduceert daarom zijn tool SAP Crowd Service. Met deze oplossing kunnen bedrijven en organisaties een eigen marketplace aanmaken voor externe specialisten, gecertificeerde partners en freelancers. Hierdoor ontstaat er een ecosysteem van experts en technici, waardoor een organisatie op meer plekken inzetbaar is en snellere service kan bieden. Hierdoor wordt wachttijd verminderd en downtime tot een minimum beperkt.

De service-aanvragen die in de marketplace binnenkomen, worden dankzij een app onmiddellijk doorgezet naar de deelnemende technici. De toepassing gebruikt daarbij kunstmatige intelligentie om de verzoeken van klanten te analyseren en het toewijzen van de juiste experts op basis van hun expertise, locatie en beschikbaarheid.

Betere service voor klanten

De ERP-leverancier geeft aan dat Crowd Service de expertise en flexibiliteit gebruikt binnen de huidige economie, om ervoor te zorgen dat klanten een snellere en betere dienstverlening krijgen. Dit kan vervolgens de reputatie van het bedrijf of organisatie alleen maar ten goede komen.