2min

Tags in dit artikel

,

Oracle heeft aangekondigd startup CrowdTwist over te nemen. Daarmee wil het bedrijf zijn Customer Experience Cloud gaan verbeteren. CrowdTwist maakt een platform voor klantloyaliteit voor marketeers.

Het plan is om het platform van CrowdTwist te integreren in de Responsys-, Eloqua- en CX Unity-platformen van Oracle. Volgens Oracle moet dat het eenvoudiger maken om zijn CX-portfolio af te stemmen op de specifieke eisen van een klant, schrijft Silicon Angle

Tools van CrowdTwist

De toevoeging van het klantloyaliteitsplatform van CrowdTwist kan marketeers helpen die de CX-tools van Oracle gebruiken om klantretentie te verbeteren. Het verzekeren van klantloyaliteit is een belangrijk onderdeel van marketinginitiatieven. 

CrowdTwist levert ruim honderd out-of-the-box interactiepaden en beloningsprogramma’s voor loyaliteit om hiermee te helpen. Al die tools van CrowdTwist zijn bovendien goed aan te passen voor specifieke use cases. 

Oracle Executive Vice President Rob Tarkoff stelt dat zijn bedrijf voor een “unieke benadering van de ruimte voor klantgegevensplatforms” kiest, waardoor “intelligence op elk klantcontactpunt kan worden toegepast”. Met CrowdTwist moet CX klanten nog beter kunnen helpen om “betekenisvolle relaties met hun klanten op te bouwen”.

Industrie-specifieke tools

Oracle voorzag zijn CX-tools vorige maand nog van nieuwe industrie-specifieke tools. De CX Cloud heeft bijvoorbeeld nieuwe, met data verrijkte B2B-verkoopmogelijkheden gekregen dankzij een nieuwe DataFox-integratie. Die integratie zorgt ervoor dat de coördinatie tussen de verkoop- en marketingteams wordt verbeterd. 

Eindgebruikers uit de telecom- en mediawereld kunnen nu een nieuwe Enterprise Product Catalog gebruiken, die binnen sales, procurement, fulfillment en billing ingezet kan worden. Voor de financiële dienstverlening is kunstmatige intelligentie toegevoegd, die nieuwe aanbevelingen kan doen om de klanttevredenheid te verhogen. 

Geheel nieuw binnen de CX Cloud is de Digital Assistent. Verkoopteams kunnen die assistent gebruiken om de kennis-repository te doorzoeken of om selfservice-functies voor klanten op chatkanalen te bieden. Marketingteams kunnen de tool inzetten om samen met Oracle Responsy promotiecampagnes op te zetten.