2min

Freshworks CRM voor e-commerce is nu beschikbaar. De SaaS-oplossing combineert marketing, klantenservice en CRM met een integratie in Shopify.

Onderzoek van Coveo wijst uit dat 96 procent van de consumenten minder loyaal zijn aan een merk na een slechte klantenservice-ervaring. Marketing en klantenservice zijn onlosmakelijk verbonden. Freshworks combineert de twee in Freshworks CRM voor e-commerce, een nieuwe SaaS-oplossing met een klaargemaakte integratie in Shopify.

In het portfolio van Freshworks vind je SaaS voor marketing, sales en klantenservice. De meeste oplossingen zijn op een van de drie categorieën toegespitst. Freshworks CRM voor e-commerce onderscheidt zich van de norm. Freshworks combineerde marketingautomatisering, klantenservice en een integratie in e-commerceplatform Shopify.

Freshworks CRM voor e-commerce

De dienst bevat meerdere tools. Allereerst maakt Freshworks het mogelijk om marketingcampagnes op te tuigen via e-mail, chatbots, sms, WhatsApp en social media. De oplossing leest data van Shopify en brengt het gedrag van klanten in kaart om het meest effectieve kanaal aan te raden. Berichten zijn vanuit een centraal dashboard naar klanten op elk kanaal te versturen.

Ten tweede bevat de oplossing kant-en-klare chatbots voor klantencontact. Meerdere templates maken het mogelijk om automatische websiteberichten te sturen aan de hand van klantengedrag. Een van de bots neemt contact op nadat een bezoeker de winkelwagen verlaat. Een andere bot beantwoordt vragen over orderinformatie.

Daarnaast bevat de oplossing een volledige servicedesk. De servicedesk biedt een centrale omgeving voor supportmedewerkers. Berichten uit meerdere kanalen zijn centraal te beantwoorden. Tot slot analyseert de oplossing data uit Shopify en het klantenbestand van een organisatie. Freshworks geeft advies om terugkerende inkomsten en de Customer Lifetime Value (CLTV) te verhogen.

“Freshworks CRM voor e-commerce is ontwikkeld om lokale bedrijven aan een volledig beeld van de klant te helpen”, vertelt Prakash Ramamurthy, Chief Product Officer bij Freshworks. “Daarnaast hoeven klanten nooit meer dingen te doen waar ze een hekel aan hebben, zoals het herhalen van bestelgegevens of doorspitten van irrelevante producten en reclame mailings.”

Tip: Freshworks wil CRM-markt veroveren met eenvoud, prijs en implementatie