1 min

De website van de publieke omroep waar men gemakkelijk uitzendingen terug kan kijken, genaamd Uitzending Gemist, heeft vorig jaar meer bezoekers getrokken dan het jaar ervoor. In 2008 trok Uitzending Gemist namelijk 1,6 miljoen unieke bezoekers, 44 procent meer dan het jaar daarvoor.

In totaal zijn er volgens de op vrijdag gepubliceerde statistieken meer dan 130 miljoen uitzendingen bekeken. De Lama’s (6,3 miljoen), Onderweg Naar Morgen (4,8 miljoen) en de extra afleveringen van Boer Zoekt Vrouw (4,4 miljoen) voeren de lijst, wat niet zo gek is, omdat deze op de ‘gewone tv’ ook het populairst waren. Spoorloos staat vierde.

Nederland1.nl en Nederland3.nl trokken ook meer bezoekers dan normaal. In juni was Nederland1.nl heel veel bezocht, zo stellen de statistieken. Dit valt waarschijnlijk terug te koppelen aan het EK voetbal. Toen dit bezig was waren veel bezoekers voornamelijk geïnteresseerd in de programmagids, zodat ze konden zien hoe laat de wedstrijd begon.

De livestreams van de wedstrijden zijn niet meegeteld, deze stonden namelijk op de website van de NOS in plaats van op de Uitzending Gemist-website. Het aantal herhalingen gekeken via digitale televisie steeg overigens ook. Hier keken maandelijks miljoenen mensen naar.