1 min

Mark Zuckerberg van Facebook heeft tijdens het mobiele evenement verschillende nieuwe toepassingen voor het sociale netwerk aangekondigd. Het gaat voornamelijk om toevoegingen en wijzingen van huidige applicaties.

Facebook-acties

De eerste nieuwe applicatie is een uitbreiding op het onlangs geïntroduceerde Places, waarmee gebruikers in kunnen checken op een bepaalde locatie. Dankzij de nieuwe toevoeging krijgen gebruikers vervolgens acties te zien, zo krijgen de eerste tienduizend bezoekers van het Amerikaanse GAP, een kledingwinkel, een gratis spijkerbroek bij een check-in. Andere bedrijven die meedoen zijn H&M, McDonalds, Starbucks en The North Face.

De nieuwe toevoeging kan ook voor kleine bedrijven interessant zijn, zo benadrukt Zuckerberg. Kleine bedrijven zijn normaal gezien slechts geïnteresseerd in personen die in de buurt zijn. De Facebook-acties worden op mensen in de buurt gericht, zo is het voor kleinere bedrijven dus makkelijker om gericht te adverteren. Facebook Places is in Nederland helaas nog niet beschikbaar.

Single Sign-on

Met Single Sign-on kunnen gebruikers met de eigen Facebook-account inloggen op websites en applicaties van derden. Deze toepassing bestond al, maar wanneer gebruikers ingelogd zijn op Facebook, hoeven ze slechts op de ‘Sign-on’-knop op een website of applicatie te drukken en de rest gaat vanzelf.

Nieuwe API

De laatste vernieuwing zit hem in de API, waarmee applicaties toegang krijgen tot Facebook-data van gebruikers. Door de nieuwe API werken de verschillende toepassingen beter samen met Facebook, vooral met Facebook Places.