Steeds meer vrouwen gamen liever dan dat ze winkelen, sporten, een bad nemen en zelfs seks hebben. Dat is gebleken uit een onderzoek dat is uitgevoerd door Doritos onder 2052 respondenten. Doritos voerde het onderzoek uit naar aanleiding van de lancering van de Facebook-game Doritos Dip Desperado.

Volgens het onderzoek speelt 49 procent van de vrouwen online games. Van de vrouwelijke gamers geeft 84 procent aan dat ze enorm geniet van het online gamen. Opvallend is dat een kleiner aandeel, 70 procent, aangeeft dat ze van seks geniet. Driekwart van hen neemt liever een bad. 71 procent van de vrouwelijke gamers is dol op winkelen en 62 procent vindt het heerlijk om te sporten. Bijna één op de vijf vrouwelijke gamers geeft toe dat ze ook in hun bed online gamed.

Een andere opvallende uitkomst van het onderzoek is dat vrouwen gemiddeld langer gamen dan mannen. Vrouwen besteden 23,1 procent van de tijd dat ze online zijn aan gamen, mannen ‘slechts’ 22,3 procent. Gemiddeld besteden vrouwen en mannen 3,5 uur per week aan online gamen.

Volgens Hugo Amos, marketing manager bij Doritos, laat het onderzoek zien dat social en mobile gaming immens populair is onder zowel mannen als vrouwen. Het onderzoek geeft geen antwoord op de vraag waarom online gaming geliefder is dan seks bij vrouwelijke gamers. Je zou je als kritische lezer kunnen afvragen of de steekproef wel representatief is.