Twitter heeft vandaag bekendgemaakt dat het een bedrijf heeft overgenomen. Het populaire lichtgewicht-blogplatform Posterous is het volgende bedrijf dat zich onder de vleugels van Twitter mag gaan schikken. Hoeveel geld er bij de overname gemoeid is, wordt niet naar buiten gebracht.

Degenen die verantwoordelijk waren voor de leiding van Posterous worden geïntegreerd in de directie van Twitter. Zij zullen zich vanaf de overname bezig gaan houden met het verbeteren van Twitter. Het lijkt er daarom op dat Twitter niet zo zeer geïnteresseerd is in de dienst Posterous, maar in het talent van de mensen die erachter zaten. Wat er met Posterous zal gebeuren is dan ook onduidelijk.

Vooralsnog zal de dienst Posterous Spaces worden voortgezet, maar of de ontwikkeling van de dienst nog wordt voortgezet blijft onduidelijk. Wel heeft Twitter aan de Posterous-gebruikers beloofd dat er geen grote wijzigingen worden doorgevoerd zonder dat de gebruikers hiervan op de hoogte worden gesteld. Daarnaast zal Twitter ook instructies opstellen voor gebruikers die over wensen te stappen naar een andere blogdienst en hun data mee willen nemen.

Posterous werd in 2008 opgericht en was bedoeld om het fenomeen bloggen eenvoudiger en toegankelijker te maken. Dit wilde Posterous bereiken door een ongecompliceerd platform aan te bieden waarop gebruikers berichten konden plaatsen en delen. Doordat Posterous het destijds ook mogelijk maakte om berichten via e-mail te publiceren vond de dienst een relatief grote populariteit.