Twitter heeft haar herkenbare logo in een nieuw jasje gestoken. De vernieuwingen aan de blauwe vogel moeten meer optimisme uit gaan stralen. Waar de vogel voorheen vooruit vloog, voert het gevleugelde dier nu omhoog, verder is de vogel naar de kapper geweest.
Onder andere deze verandering zou uit moeten stralen dat Twitter groeiende is en in de startblokken staat om zich nog verder te ontwikkelen en te verbeteren. De verwachte 1 miljard dollar omzet in 2014 geeft ook wel aan dat de vogel inderdaad omhoog mag kijken. Vandaag maakte de CEO van Twitter tevens bekend dat er 400 miljoen tweets per dag worden verzonden door twitteraars. Het logo maakte veranderingen door die het best gekenmerkt kunnen worden met de woorden scherper, aerodynamischer en [/i]optimistischer[/i].
Het bedrijf achter de microblogdienst lijkt erg optimistisch over de toekomst en het geld wat zij zullen verdienen. Ook zou Twitter erg te spreken zijn over haar eigen advertentie-model. Critici laten echter stilletjes weten dat Twitter niet te hard van stapel moet lopen in een zeer veranderlijke economie.