Samsung werkt naar verluidt aan een eigen sociaal platform. Hiermee wil het Zuid-Koreaanse technologiebedrijf de concurrentie aangaan met Facebook, ’s werelds grootste sociale netwerk met meer dan 900 miljoen leden. Het platform zal begin volgend jaar gelanceerd worden.

Dat zeggen anonieme bronnen binnen Samsung tegen Korea Times. Het Zuid-Koreaanse bedrijf ontwikkelt het sociale netwerk om een graantje mee te pikken van het succes van Facebook. Het platform, dat momenteel door het leven gaat als project Samsung Facebook, zal eveneens een variëteit aan internetdiensten aanbieden aan gebruikers. Groot verschil tussen beide sociale netwerken is dat Samsungs platform tevens op camera’s en televisies beschikbaar zal zijn.

Software-ontwikkelaars zeggen dat Samsung voortbouwt op Family Story, een sociale netwerkdienst dat de nadruk legt op het delen van foto’s, chatten en bijhouden van je persoonlijke agenda. Family Story is beschikbaar op een klein aantal smartphones en Smart TVs.

Samsung zou het sociale netwerk willen integreren met Amazon’s cloudcomputing-platform. Gebruikers hebben daardoor altijd en overal toegang tot hun data.

Hoewel Samsung volgens de anonieme bronnen nog geen naam heeft verzonnen voor het sociale netwerk, weten ze wel te vertellen dat het platform in het eerste kwartaal van 2013 beschikbaar zal zijn op diverse mobiele apparaten, inclusief camera’s, televisies en Blu-rayspelers.