In Zuid-Korea is het vanaf de tweede helft van 2012 niet meer toegestaan om virtuele goederen te verhandelen. De regering van de republiek heeft hiertoe besloten, met als voornaamste doel dat studenten hun tijd niet verspillen aan dit soort bezigheden.

Het verbod lijkt erg serieus behandeld te zijn. Kap-Soo, het hoofd van de afdeling contentbeleid van het Ministerie van Cultuur, Sport en Toerisme, meldt dat het verzamelen en verhandelen van virtuele content met een commercieel doel voor ogen niet gezond is voor de gamecultuur. Het verbod betekent bijvoorbeeld dat het real money auction house niet meer toegestaan zal zijn in Zuid-Korea.

Het verbod zorgt er tevens voor dat geautomatiseerde systemen die geld en voorwerpen in een game inzamelen niet langer zijn toegestaan. Dit lijkt een effectieve maatregel, uit een onderzoek van de Zuid-Koreaanse regering blijkt dat maar liefst 60 procent van alle verhandelde goederen verkregen zijn met behulp van bots.

Het overtreden van het verbod kan een boete opleveren van maximaal 34.200 euro, plus een celstraf van maximaal vijf jaar.