1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Op donderdag 7 maart heeft Facebook op het hoofdkwartier in Palo Alto een evenement gepland voor de presentatie van het herontwerp van de News Feed van het sociale netwerk. Het bedrijf spreekt van een nieuwe look voor het component.

De geschiedenis kent spannendere momenten, maar het herontwerp van het veelgebruikte onderdeel van de website brengt wel veranderingen voor gebruikers met zich mee. Niet alleen de interface staat op het spel, ook de vorm en manier waarop advertenties zich presenteren kan veranderen.

Het platform zou een nieuw ontwerp van de tijdlijn al uitproberen bij gebruikers in Nieuw-Zeeland. De aanpassingen zijn subtiel maar aanwezig. Zo is onder andere de headerbalk flink afgeslankt en het status-venster wordt naar rechts verplaatst. Hoewel deze wijzigingen niet over de News Feed zelf gaan, hebben de twee elementen misschien wel effect op elkaar.

Nu het mobiele platform is uitgegroeid tot het meest gebruikte onderdeel, mogen we ook een prominentere rol van de feed op de smartphone verwachten. Of die vermoedens kloppen zal donderdag aan het licht komen.