Youtube One, het nieuwe kanaalontwerp van Google’s dochteronderneming is uit de bètafase en beschikbaar voor de liefhebber. One verschilt zichtbaar van het huidige design en biedt een aantal nieuwe functies voor het vergaren van abonnees en verbeteren van content op verschillende apparaten.

Een van die nieuwe functies laat eigenaren hun kanaal promoten, door een trailer toe te voegen. Die trailer is alleen zichtbaar voor bezoekers die geen lid zijn van het kanaal. Zo kunnen gebruikers met een YouTube-kanaal het beste van hun werk laten zien.

Ook beeldmateriaal is geoptimaliseerd om zich aan te passen aan alle schermgroottes, zodat een kanaal er op elk apparaat goed uitziet.

Met een andere verbetering kunnen beheerders afspeellijsten maken van eigen en andere video’s op YouTube. Die lijsten krijgen een prominente plaats op de startpagina van abonnees en bieden de optie om content per groep of categorie in te delen. Zodra geboeide kijkers vanuit de homepage de lijst selecteren, bezoeken ze automatisch het volledige kanaal.

Voor een voorbeeld van het nieuwe ontwerp kun je onder andere kijken op het kanaal van MysteryGuitarMan, die al naar One is overgestapt.