1 min

Tags in dit artikel

, , , , ,

De introductie van Twitter’s nieuwe dienst #Music levert vooral Spotify extra aandacht op als we kijken naar de muziekdiensten die zijn geïntegreerd. Apple’s iTunes volgt de streamingdienst op de voet.

#Music geeft gebruikers op verschillende manieren de mogelijkheid om nieuwe muziek te ontdekken of simpelweg te luisteren naar muziek die momenteel populair is. Simply Measured onderzocht data van Twitter om tot de conclusie te komen dat Spotify het meest gebruikt wordt. 11.984 mensen die de #NowPlaying-hashtag gebruikten deden dat in combinatie met een Spotify-stream, 11.612 mensen gebruikten een stream vanuit iTunes. Rdio.com, de derde dienst die gebruikt kan worden, moest het doen met 3.456 vermeldingen.

Het voordeel van het gebruik van iTunes boven Spotify en Rdio is dat er niet ingelogd hoeft te worden om de nummers te kunnen luisteren. Aan de andere kant krijgen de iTunes-gebruikers dan weer wel enkel een preview voorgeschoteld.

Twitter #Music is op het moment van schrijven nog niet beschikbaar in Nederland.