Aan de kwartaalcijfers van Facebook is goed te zien dat het bedrijf nog steeds flink aan het investeren is en dat er nog steeds groei zit in het sociale netwerk. Zowel de omzet, winst als het aantal actieve gebruikers neemt nog steeds toe. Facebook blijft zich voorlopig richten op het mobiele platform.

Ondanks de krimp van gebruikers in ontwikkelde markten, blijft het sociale netwerk wereldwijd wel groeien. Het aantal maandelijkse actieve gebruikers steeg met 23 procent naar 1,11 miljard. In januari noteerde het bedrijf nog 1,05 miljard gebruikers. Het bedrijf zei eerder al zich te gaan focussen op de mobiele tak, wat zijn vruchten af lijkt te werpen. Het bedrijf noteert een jaar-op-jaar groei van 54 procent naar 751 maandelijks actieve gebruikers.

Ook de omzet en de winst stegen, de omzet zelfs iets meer dan verwacht, met 38 procent ten opzichte van een jaar eerder naar 1,46 miljard dollar. Dertig procent daarvan schrijft de organisatie toe aan advertentie-inkomsten op het mobiele platform, een toename van 7 procent sinds het vorige kwartaal. Inkomsten van advertenties stijgen gestaag. De winst steeg met 7 procent ten opzichte van het eerste kwartaal in 2012 naar 219 miljoen dollar.

Investeren is in elk geval duidelijk de strategie, wat te zien is aan de gemaakte kosten. Uitgaves stegen met 56 procent naar 895 miljoen, wat de winst flink weet te drukken.

Cijfers over Facebook Home (review) en de Home dragende HTC First blijven uit, hoewel het bedrijf daar wellicht meer over loslaat tijdens de aandeelhoudersvergadering later vandaag.