1 min

De lancering van iOS 7 is gepaard gegaan met een ongebruikelijk groot aantal updates voor applicaties van derden, zoals Facebook, Google en Twitter. De updates brengen veelal een opgefriste interface.

Normaal is het zo dat de lancering van een nieuwe versie van iOS ook een stroom aan applicatie-updates met zich meebrengt om nieuwe functionaliteit van het besturingssysteem te benutten, of om de compatibiliteit te verbeteren. Ditmaal kwam daar voor ontwikkelaars nog een extra aanleiding bij: het uiterlijk is in iOS 7 (review) volledig op de schop gegaan. Dat betekende voor ontwikkelaars een extra reden om aan een update te werken.

Grote partijen als Facebook, Google en Twitter zijn gisterenavond direct met een update voor hun applicaties gekomen, waarmee een nieuw uiterlijk wordt geïntroduceerd. Voornamelijk Facebook is een grote wijziging ondergaan, de navigatiebalk die aan de zijkant van het scherm verscholen was, is namelijk verwijderd. Daarmee gaat Facebook in een bepaald opzicht terug naar een eerder ontwerp.

Updates voor applicaties zoals Evernote, Facebook, Google Chrome, RunKeeper, Speedtest, Twitter, Vimeo, WordPress, Yahoo en Zite zijn natuurlijk te downloaden vanuit de App Store. Grote afwezigen bij de visuele aanpassingen zijn vooralsnog Dropbox en WhatsApp, zij laten nog op zich wachten.