Voor het eerst sinds de introductie van de Like-knop is er een herontwerp doorgevoerd. Facebook benadrukt dat het met een dergelijke gebeurtenis niet lichtzinnig omspringt; de Like-knop wordt op zo’n 7,5 miljoen websites gebruikt en wordt dagelijks zo’n 22 miljard keer getoond.

De Like-knop werd in 2010 geïntroduceerd en is in korte tijd uitgegroeid tot één van de meest waardevolle onderdelen van het sociale netwerk, omdat deze ook buiten de website om veelvuldig wordt getoond. Er vallen verschillende zaken op aan het nieuwe ontwerp: de blauwtint die is gebruikt is anders, het duimpje wordt minder vaak getoond. In plaats van het duimpje zien we vaker het woord Like en het Facebook-icoon.

Facebook heeft naast een losse Like- en Share-knop nu ook een ontwerp toegevoegd waarbij beide knoppen worden getoond. Het sociale netwerk hoopt dat de Share-knop op deze manier vaker op websites zal verschijnen. De Share-knop heeft als voordeel dat de gebruiker bij het delen van content ook direct een eigen mening of opmerking kan meesturen.

Hoewel de wijziging van een knopje niet zo indrukwekkend klinkt, wordt het project toch als een zogenaamde Herculestaak omschreven omdat de knop in vele verschillende browsers en contexten moet werken. Ook is het ontwerp over vele schijven gegaan totdat er uiteindelijke goedkeuring was.

Het nieuwe ontwerp wordt gefaseerd uitgerold.