1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Adobe heeft zijn twee bekende consumententitels voorzien van een nieuwe versie, Photoshop Elements 13 en Premiere Elements 13 zijn beide vernieuwd waarbij vooral de gebruiksvriendelijkheid enorm is verbeterd, aldus Adobe.

Adobe heeft de software vooral op het gebied van gebruiksvriendelijkheid onder handen genomen. Het idee is dat consumenten zonder enige kennis van foto- of video-bewerken met deze nieuwe versies van Photoshop Elements en Premiere Elements uit de voeten kunnen. De software doet voor veel voorkomende aanpassingen nu zelf suggesties en biedt de mogelijkheid om complexe aanpassingen waarvoor meerdere handelingen nodig zijn uit te voeren via begeleiding in de software.

Met Photoshop Elements is het nu zeer eenvoudig om personen uit een foto te knippen om deze vervolgens in een andere foto te plakken. Ook kunnen makkelijker uitsneden gemaakt worden van een foto. Daarnaast speelt Adobe echt in op de consument door bijvoorbeeld een Facebook-template aan te bieden waarmee je je profielfoto kan laten overlopen in je coverfoto.

Bij Premiere-elements, het pakket voor videobewerken is echt rekening gehouden met smartphones, zo kunnen video’s makkelijker worden gestabiliseerd en kunnen titels snel worden ingevoegd.

De Elements-pakketten van Adobe zijn gericht op consumenten die een paar simpele aanpassingen willen doen. De adviesprijzen voor Photoshop Elements en Premiere Elements zijn gelijk gebleven en kosten 99 euro per stuk of 149 euro samen. Voor de professionele gebruikers heeft Adobe uiteraard de professionele suite beschikbaar, maar deze is alleen nog in abonnementsvorm te krijgen.