1 min

Dropbox heeft momenteel last van een storing. De servers van Dropbox zijn momenteel overbelast en hierdoor kunnen gebruikers in sommige gevallen de servers niet bereiken of alleen met hele lage snelheden. Hierdoor is het synchroniseren van bestanden ook enorm lastig.

De problemen zouden al sinds afgelopen maandag aan de gang zijn en nu dus al twee dagen duren. Dropbox heeft al meerdere keren laten weten dat het werkt aan een oplossing maar waarom het zolang duurt is onduidelijk. Dropbox heeft inmiddels verschillende reacties gegeven aan gebruikers die hadden geklaagd over de slechte beschikbaarheid maar deze reacties komen niet overeen. De ene gebruiker krijgt te horen dat er momenteel een storing is waardoor de dienst slecht bereikbaar is, terwijl de andere krijgt te horen dat er momenteel onderhoud plaatsvindt en dat daardoor de snelheid is afgeknepen.

Ook meldde Dropbox eerder dat de vertraging in de dienst maximaal een minuut of twee kan bedragen. Veel gebruikers laten echter via Twitter weten dat de problemen zorgen voor wel wat meer vertraging dan twee minuten. Er zijn reacties van mensen die kleine bestanden proberen te synchroniseren wat soms gewoon 15 of zelfs wel 30 minuten duurt.

Dropbox heeft niet aangegeven wanneer het verwacht dat de problemen zijn opgelost.