Skip to content
Techzine Nederland
  • Home
  • Topartikelen
  • Topics
    • Analytics
    • Applications
    • Collaboration
    • Data Management
    • Devices
    • Devops
    • Infrastructure
    • Privacy & Compliance
    • Security
  • Insights
    • Alle Insights
    • Agentic AI
    • Analytics
    • Cloud ERP
    • Data Fabrics
    • Generatieve AI
    • IT in Retail
    • NIS2
    • RSAC 2025 Conference
    • Security Platforms
    • SentinelOne
  • Meer
    • Word een partner
    • Over ons
    • Contact opnemen
    • Algemene voorwaarden
    • Privacyverklaring
  • Techzine Global
  • Techzine Nederland
  • Techzine België
  • Techzine TV
  • ICTMagazine Nederland
  • ICTMagazine België
Techzine Nieuws Collaboration Google biedt advies van experts met Helpouts
2min Collaboration

Google biedt advies van experts met Helpouts

Dirk Verpalen5 november 2013 10:02

Google is begonnen met een nieuwe dienst, met de naam Hangouts, waarmee gebruikers via een videoverbinding op allerlei gebieden hulp en advies kunnen krijgen van experts.

Halverwege dit jaar werd al bekend dat Google werkte aan het opzetten van een dergelijke dienst. Nu lijkt Google Helpouts daadwerkelijk gelanceerd te zijn, de eerste experts bieden hun diensten reeds aan (link). Google Helpouts werkt op meerdere platforms, zolang er in ieder geval een webcam of camera en microfoon aanwezig zijn.

De dienst in de vorm van een uitgebreide uitleg of advies over hoe bijvoorbeeld iets te herstellen of uit te voeren, is toegankelijk voor Google-gebruikers met een openbaar profiel. Gedurende de dienst kan het beeldscherm van de gebruiker worden gedeeld, zodat de expert aanpassingen kan verrichten aan bijvoorbeeld een document of presentatie.

De huidige beschikbare categorieën diensten zijn: kunst en muziek, computers en elektronica, koken, opleiding en carrière, mode en uiterlijk, fitness en voeding, gezondheid en tot slot eigen huis en tuin.

Wanneer er een bepaalde dienst van een expert is uitgezocht via de website, kan deze worden besteld. Sommige diensten zijn gratis, andere zijn beschikbaar voor een vast bedrag of een bedrag per minuut. De experts die de diensten leveren worden door Google geselecteerd om de kwaliteit voor de gebruiker te waarborgen.

Bron:TechRadar

Tags:

Expert / Google Helpouts / Google-account / videodienst

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Blijf op de hoogte, abonneer!

Nieuwsbrieven*

Gerelateerd

Google Cloud biedt nu Nvidia Blackwell-ondersteunde instances

Google wil adblockers de nek omdraaien, maar Opera biedt weerstand

Google beperkt AI-zoekfunctie om advies over lijm op pizza te bestrijden

Google Cloud biedt sovereign cloud voor AI in elk datacenter

Keuze van de redactie

Wat de strijd aan het digitale front betekent voor jouw bedrijf

Hoe relevant is een digitale aanval vanuit China voor de mkb'er in Ne...

Salesforce onthult Agentforce 360: AI-agents ondersteunen werknemers

Salesforce heeft vandaag Agentforce 360 gelanceerd, het platform dat ...

ASML overtreft verwachtingen dankzij AI-hype

ASML haalde in het derde kwartaal meer orders binnen dan analisten ha...

NetApp gooit alle remmen los voor AI met AFX en AI Data Engine

Gedisaggregeerde, extreem schaalbare opslag heeft grote impact

Techzine.tv

ServiceNow goes after the mid-market with its AI-based Core Business Suite

ServiceNow goes after the mid-market with its AI-based Core Business Suite

Managing the AI chaos with ServiceNow's AI Control Tower

Managing the AI chaos with ServiceNow's AI Control Tower

Nutanix CTO explains their VMware alternative and multi-cloud strategy

Nutanix CTO explains their VMware alternative and multi-cloud strategy

How VMware VCF 9 and Tanzu simplify enterprise automation

How VMware VCF 9 and Tanzu simplify enterprise automation

Lees meer over Collaboration

Cisco Webex krijgt meer agentic AI voor samenwerking en contactcenter

Cisco Webex krijgt meer agentic AI voor samenwerking en contactcenter

Cisco kondigt grote verbeteringen aan voor zijn Webex Customer Experience-portfolio, met nieuwe AI-gestuurde ...

Berry Zwets 1 oktober 2025
Slack wordt open platform voor AI agents, apps en conversatie data
Topartikel

Slack wordt open platform voor AI agents, apps en conversatie data

De UI voor AI

Coen van Eenbergen 1 oktober 2025
Hoe Teams Phone je werk verandert
Topartikel

Hoe Teams Phone je werk verandert

Achter elke zakelijke oplossing zit een forse technisch verhaal. Hoe relevant dit ook is, voor de meeste mede...

Erik van Klinken 14 augustus 2025
Lucid Software breidt AI-tools uit voor bedrijfsprocessen

Lucid Software breidt AI-tools uit voor bedrijfsprocessen

Lucid Software introduceert nieuwe AI-functies, uitgebreide accelerators en diepere integraties om bedrijven ...

Berry Zwets 1 oktober 2025

Expert aan het woord

Een evaluatie van belangrijke 3D-sensor technologieën voor industriële toepassingen

Een evaluatie van belangrijke 3D-sensor technologieën voor industriële toepassingen

Volgens diverse marktonderzoeken staat 3D-machine vision aan de voora...

Ontdek het Thales Wheel: jouw slimme gids voor databeveiliging

Ontdek het Thales Wheel: jouw slimme gids voor databeveiliging

Navigeren door de wereld van databeveiliging voelt vaak als een digit...

De nieuwe standaard: hoe microgrids sneller mainstream worden

De energietransitie is een dagelijkse realiteit. Bedrijven en instell...

De nieuwe standaard in bedrijfsmobiliteit: de EM45 tilt efficiëntie naar een hoger niveau

De afgelopen twintig jaar laveert bedrijfsmobiliteit tussen twee uite...

Tech calendar

Luxembourg Venture Days

22 October 2025 Luxembourg

Synology Solution Day 2025

30 October 2025 Amsterdam

Dell Technologies Forum

13 November 2025 Nieuwegein

BrickCon The Databricks Community Conference

3 December 2025 Orlando, Florida

Appdevcon

10 March 2026 Amsterdam

Webdevcon

10 March 2026 Amsterdam

Whitepapers

Waarom automatisering onmisbaar is in moderne cybersecurity

Waarom automatisering onmisbaar is in moderne cybersecurity

Welkom bij ‘Het einde van cyberrisico’s’. We hebben een serie v...

Wat is cyberrisico en waarom doet het ertoe?

Wat is cyberrisico en waarom doet het ertoe?

Welkom bij ‘Het einde van cyberrisico’s’. We hebben een serie v...

XDR uitgelegd: waarom brede zichtbaarheid cruciaal is voor cybersecurity

Welkom bij ‘Het einde van cyberrisico’s’. We hebben een serie v...

Cyberverzekeringen en garanties: onmisbare bouwstenen voor weerbaarheid?

Welkom bij ‘Het einde van cyberrisico’s’. We hebben een serie v...

Techzine.nl

Techzine richt zich op IT-professionals en zakelijke decision makers door het publiceren van het laatste IT-nieuws en achtergrondverhalen. Het doel is om IT-professionals kennis te laten maken met nieuwe innovatieve producten en diensten, maar ook om diepgaande informatie te bieden om te helpen producten en diensten beter te begrijpen.

Follow us

Twitter
LinkedIn
YouTube

© 2025 Dolphin Publications B.V.
Alle rechten voorbehouden.

Techzine Service

  • Word een partner
  • Adverteren
  • Over ons
  • Contact
  • Algemene voorwaarden
  • Privacyverklaring