1 min

Tags in dit artikel

,

Steeds meer mensen gebruiken hun mobiele telefoon als wekker, deze liggen dus steeds vaker op het nachtkastje. KPN krijgt dan ook steeds meer klachten binnen vanwege de sms’jes die het bedrijf ‘s nachts verstuurt naar zijn klanten over dienstmededelingen of het maandbedrag dat weer opnieuw is ingegaan.

KPN stuurt deze informatie juist op dit tijdstip omdat ze het overige sms verkeer niet in de weg wil lopen, en aangezien de hoeveelheid sms’jes kun je dat het beste ’s nachts doen. De hoeveelheid sms’jes loopt vaak in de getallen van de honderdduizenden tegelijk, dus als je dat dan overdag gaat doen dan kan het zijn dat mensen lang moeten wacht totdat het verstuurde sms’je is aangekomen.

Het telefoonbedrijf is aan het bekijken of het een optie is om het gewoon overdag te versturen. Om de informatie helemaal niet te versturen is volgens het bedrijf sowiezo geen optie. Dat vanwege het feit dat er termijnen zijn waarin de mededelingen moeten worden verzonden. Wel vertelde KPN dat er binnen aanzienlijke tijd wat veranderd zal worden, dus een verbetering van de situatie is beloofd.