1 min

Tags in dit artikel

, , ,

Afgelopen jaar was een erg goed jaar voor de notebook. Steeds meer mensen wisselen hun desktop in voor een draagbare oplossing. Op de zakelijke markt zien we dezelfde trend, maar daar verloopt de omschakeling iets trager.

In 2007 werden in de Verenigde Staten 31,6 miljoen notebooks verkocht, dat is een stijging van liefst 21 procent. Verder werden 35 miljoen desktops verkocht, een daling van zo’n 4 procent. De desktop wordt dus nog altijd meer verkocht, maar eind 2008 zou de notebook de Amerikaanse markt moeten domineren. In 2009 zou de balans wereldwijd moeten overslaan naar de notebook.

Vooral de prijs van de laptop was voor de Amerikaanse consument een reden om over te schakelen op een mobiele oplossing. Zij kozen vooral voor 15,4 inch notebooks die verkocht werden vanaf 399 dollar bij grote ketens als Staples, Best Buy en Circuit City. Hoewel deze notebooks slechts voorzien zijn van een Celeron-M of een Pentium D en 1 GB aan geheugen zijn hun specificaties voldoende om te kunnen surfen op het internet of om office-applicaties te kunnen draaien