1 min

Tags in dit artikel

Microsoft zou volgens een Amerikaanse krant zo’n 500 miljoen dollar uitgegeven hebben voor de promotie van Kinect. Ook zou er een samenwerking zijn tussen Microsoft en regisseur Steven Spielberg.

Volgens de Amerikaanse krant The New York Post heeft de promotie van Kinect zo’n 500 miljoen dollar gekost. Met dit bedrag verbreekt Microsoft zijn vorige record dat werd neergezet tijdens de promotie van de originele Xbox.

Microsoft zou mogelijk veel reclame gaan maken, zoals op de verpakkingen bij Burger King, Pepsi en de Kellog’s-ontbijtgranen. Door de samenwerking met Steven Spielberg is er bovendien een grote kans op promotie van Kinect binnen bioscoopfilms. Microsoft zelf heeft ook laten weten dat het om de grootste marketingcampagne ooit gaat. Tijdens de lancering van Kinect zullen er 7.000 Amerikaanse winkels ’s nachts geopend zijn voor de verkoop van dit product.

Microsoft heeft al verschillende games bekendgemaakt die na de lancering ook in de winkels te verkrijgen zijn. Het gaat om de games Your Shape: Fitness Evolved, The Biggest Loser Ultimate Workout, EA Sports Active 2, Zumba Fitness, Get Fit With Mel B, Dance Central en DanceEvolution