2min

Atlassian heeft onlangs Cloud Enterprise gelanceerd. Binnen dit platform zijn cloudgebaseerde versies van haar belangrijkste tools voor softwareontwikkeling beschikbaar: Jira, Jira Service management en Confluence.

Veel bedrijven gebruiken de oplossingen om samenwerken op het gebied van softwareontwikkeling te stroomlijnen en te vergemakkelijken. In plaats van deze oplossingen als on-premise-oplossing aan te schaffen, geeft Atlassian nu klanten de mogelijkheid deze tools als een cloudoplossing af te nemen.

Functionaliteit

Meer specifiek maakt Cloud Enterprise het mogelijk ongelimiteerde instances van de betreffende tool uit te rollen en te beheren. Hiermee kunnen bedrijven ervoor zorgen dat teams, business units of hele regio’s niet afhankelijk zijn van een gecentraliseerde grote uitrol, maar naar eigen inzicht het aantal benodigde instances kunnen bepalen.

Wanneer bedrijven wel behoefte hebben aan een gecentraliseerde grote uitrol van de drie als Cloud Enterprise-oplossing aangeboden tools, dan kunnen tot 20.000 eindgebruikers aan een enkele instance worden gekoppeld.

Enterprise Cloud biedt als oplossing ook een centraliseerde facturering.

Extra features

Daarnaast omvat Enterprise Cloud ook extra features die in de goedkopere versie van de oplossingen niet beschikbaar zijn. Denk hierbij onder meer aan een 99,95 procent uptimegarantie die minder dan 21 minuten downtime per maand belooft.

Verder kunnen bedrijven centraal de cloudgebaseerde software tools beheren via een administratieconsole. Verder voegt Atlassian data residency-functionaliteit toe. Hiermee kunnen beheerders specificeren in welke regio de data binnen de betreffende Atlassian-producten wordt opgeslagen. Dit om beter te kunnen voldoen aan regulering, privacymaatregelen en andere wettelijke vereisten.

Atlassian wil in de nabije toekomst meer specifieke features toevoegen aan Enterprise Cloud. Bovendien moet Enterprise Cloud straks klanten helpen om vaker cloudgebaseerde oplossingen af te nemen in plaats van on-premise.