Ongeveer 400 klanten kunnen sinds 5 april geen gebruikmaken van de diensten van Atlassian door een scriptfout. De downtime kan nog twee weken duren, zo geeft de DevOps-specialist aan.

Een fout tijdens scriptonderhoud op 5 april heeft ertoe geleid dat klanten momenteel niet de diensten van Atlassian kunnen gebruiken. De gebruikers krijgen door de fout geen toegang meer tot Jira Software, Jira Work Management, Jira Service Management, Confluence en Opsgenie Cloud.

Grote hersteloperatie

Atlassian geeft aan met man en macht aan het oplossen van het probleem te werken, maar dat het nog twee weken kan duren voordat alle klanten weer toegang hebben. Tijdens de herstelperiode moet iedere klantensite weer opnieuw worden opgebouwd.

Langzaam opbouwproces

Als reden voor de lange duur voordat alle klantensites weer zijn hersteld, noemt Atlassian de verschillende stappen voor het opnieuw valideren van deze sites. Ook moet de daartoe behorende data weer worden geverifieerd. Dit proces neemt meer tijd in beslag, maar zorgt wel voor de integriteit van de opnieuw opgebouwde sites.

Atlassian houdt klanten nauwgezet op de hoogte over de voortgang van het hersteltraject. Inmiddels zijn tot vandaag ongeveer 35 procent van de getroffen klanten weer online.

Tip: Atlassian introduceert Compass en Atlas voor DevOps en BI